Sunday 5 February 2012

Kasut Panjat Dinding..?

Kisah KASUT, Kasut, Kasut.

 Nak Lalu Pun Susah,
Betapa Ramainya yang Menghadiri Majlis Ilmu

Bersusun Lagi Dari Atas sampai Bawah.

Hati-Hati yea Bang, 

******************************************

Salam kepada Pembaca semua, Nak Share tentang Perniagaan "Premium Beautiful" ni. Ramai yang selalu beranggapan yang perniagaan MLM ni suatu jenis perniagaan yang tak berapa baik. Ade yang mengatakan perniagaan MLM ni satu penipuan, ada juga yang kata perniagaan ni satu paksaan ataupun perlu memaksa orang untuk membeli produk kita dan ada juga yang kata perniagaan ni susah untuk dijalankan kerana kita perlu "MENCARI ORANG"..

 Kelas Ilmu & Bimbingan.

 Isteri, Salah Seorang Usahawan HAI-O

 Sesi Penerangan dan Tunjuk Ajar.

Pada saya semua di atas tidak benar. Perniagaan MLM ni sebenarnya sama sahaja macam perniagaan-perniagaan lain di luar sana. Malah pada saya sama sahaja macam kerja makan gaji yang kita lakukan sekarang.. Mari kita bincangkan di bawah..tentang topik di atas dan bezanya bila anda berniaga dengan menggunakan produk "Premium Beautiful" keluaran syarikat HAI-O Marketing ini.;

1) Perniagaan MLM ni satu penipuan.

 - Memang tidak dinafikan, ada sesetengah perniagaan MLM ni berunsur penipuan. Seperti yang menjanjikan perbagai ganjaran dan hadiah-hadiah yang menarik jika kita menyertainya. Saya juga pernah tertipu dengan beberapa perniagaan MLM ni sebelum saya bertemu dengan perniagaan "Premium Beautiful" keluaran syarikat HAI-O Marketing. Dengan perniagaan ini, kita tidak perlu risau tentang penipuan, Syarikat telah bertapak di Malaysia ni selama 20 tahun dan telah diniagakan di papan utama Bursa Kuala Lumpur. HQ pun tersergam di Jalan Kapar dan boleh didatangi pada bila-bila masa pada waktu pejabat. So TIPU ke..?

Bangunan HQ Hai-O Marketing di Jalan Kapar Kelang.

2) Perniagaan MLM ni satu paksaan dan perlu memaksa orang.

Dalam etika perniagaan "Premium Beautiful" ni, tiada istilah memaksa dan terpaksa. Semuanya atas diri masing-masing. Kalau prospek kita taknak beli dan taknak join perniagaan kita tak apa, kita cuba pula dengan orang lain yang lebih meminati. Kenapa..? Sebabnya produk yang kita pasarkan ni adalah produk yang tinggi permintaannya dan produk yang berdaya saing. Jadi, kalau seorang-dua taknak beli kita perlu memaksa mereka kerana masih ramai lagi yang lebih memerlukan produk kita ni. Cuma jangan putus asa dan berusaha keras sahaja yang diperlukan.

Produk yang Sentiasa Mendapat Sambutan Ramai.

3) Perniagaan MLM ni susah dan perlu "MENCARI ORANG"

Istilah "MENCARI ORANG" ni sebenarnya amat-amatlah tidak sesuai sekali dikaitkan dengan perniagaan "Premium Beautiful". Kenapa saya berkata begitu..? Kerana "Premium Beautiful" ni mempunyai 'Demand' yang tinggi. Ini terbukti dengan memenangi anugerah "SUPERBRAND" untuk beberapa tahun. Bila permintaan tinggi sudah tentu senang dijual. Dan lagi produk "Premium Beautiful"diberikan jaminan seumur hidup dan mempunyai kualiti yang sangat baik kerana ia direka dan dibuat menggunakan produk yang bermutu tinggi. Kalau dah Produknya bagus, biasanya orang ramai akan mencarinya.  Jadi istilah 'Mencari Orang' amatlah tidak tepat untuk produk "Premium Beautiful" kerana sebenarnya produk "Premium Beautiful" biasanya 'Dicari' Orang.
 

Bangunan Wawasan HAI-O bersebelahan dengan kilang BATA
Dijalan Kapar.

Bangunan Utama Wawasan HAI-O

  Didalamnya Terdapat Ruang Pameran untuk
Produk-produk HAI-O yang laris dipasaran.

Antara Anugerah-Anugerah yang diterima oleh Syarikat
HAI-O Marketing.

Jadi, tepuk dada dan tanya selera. Jalan sudah terbentang luas untuk kita lalui. Tinggal kita sahaja untuk memilih samaada untuk melaluinya atau tidak.

No comments:

Post a Comment