Friday 20 January 2012

Chinta with New Partner.. John.. a.k.a. "TRON"

Chinta, salah seekor kucing peliharaan saya yang terawal selepas Yuchi. Asalnya'Chinta' diadopt sebab kesian dekat 'Yuchi' yang takde kawan bila tinggal dekat rumah. So again macam 'Yuchi' jugak Saya dan Isteri pergi ke 'SPCA' Ampang. Cari punya cari, pilih punya pilih 'Chinta' yang jadi pilihan kami. Dulu masa mula - mula adopt 'Chinta' ni kurus je. Tp sejak stay dengan kami perut dia makin membesar. Bukan sebab mengandung sebab 'Chinta' telah dikasi masa di 'SPCA' dulu. Bila bawak pergi jumpa doktor haiwan, dia cakap dalam perut 'Chinta' banyak cacing... O...

Nama Saya 'Chinta'

Sejak 'Yuchi' hilang 3 bulan lepas, 'Chinta' dah jjarang balik rumah. balik pun kadang - kadang just makan je and lepas tue dia terus hilang. So bila jumpa dia haritue Saya nekad taknak kehilangan dia terus macam Saya hilang 'Yuchi'. Jadi bermulalah kehidupan 'Cage Cat'nya. kesian tengok 'Chinta' sekor - sekor dalam cage Saya pun carikan dia partner..

Hai Nama Saya 'Tron'

'Tron' nie saya tangkap masa dia curi makan dekat depan rumah Saya. Dia selalu datang main - main dengan 'Chinta'. Masa mula - mula tangkap dulu, Saya bagi nama 'John' kat dia sempena nama cat Isteri yang dah mati dekat Kampung dia. Tapi rasa macam tak elok pulak, so kami pun tukarlah nama dia kepada 'Tron'.

No comments:

Post a Comment