Diambil dari perkongsian CDM Hanis Haizi
DO's / Sila :-
BE ON TIME
Tahu the right seating position, konsep ABC diterangkan dalam kelas.
Fokus, kepada presentation
Watch & Learn
Salin! & tulis nota, ayat-ayat penerangan, ayat-ayat power
Confident, yakin!
Inform Leader kita, latarbelakang client kita - bujang, ibu tunggal,
kerja apa etc.
Smile & be friendly, ramah mesra. Angguk dan tunjukkan tanda setuju
dengan presentation.
JADI 'BRIDGE' (penghubung) between YOU and Your leader. YOU start the
conversation, casual talk... FORMH dan sbgnya.
TEE-UP Leader (Nada promote & bersungguh2) cerita tentang kejayaan
Leaders, kepimpinan etc.. Konsep tee-up diterangkan dalam kelas.
Beri banyak jaminan baru client boleh yakin!
DON'Ts / Elakkan :-
Datang lambat/lewat SENYAP sahaja sepanjang presentation without saying a word... makan-makan (ni bukan masa sesuai untuk sesi food testing =P) Pick up call, SMS/Facebook, main game TAK silent kan phone Bersembang while leader tengah present ASK questions during presentation, ini kerana kita mungkin akan buat client rasa risau buat business ni sebab kita banyak kita belum tahu. Cerita negative dekat client contoh - inform dia pasal blog xyz yg negative, ckp kat dia actually kawan dia pun dah pernah buat tapi fail dan macam2 lagi Serahkan tugas 100% dekat leader kerana client akan NAK lihat diri kita. Bercanggah ideas/pendapat with Leaders
Untuk makluman, banyak konsep dan penerangan lanjut setiap konsep ada didalam kelas. Harap dapat hadirkan diri untuk melengkapkan diri dengan ilmu.
Rajin muhasabah diri/post mortem setiap selepas presentation untuk perbaiki kelemahan dan improve/upgrade diri dan presentation.
Sekian, wasalam.