Thursday 26 January 2012

My Mum, My Inspiration.

Asalamualaikum, Nak Share Ada Satu Berita Menarik Dalam Yang berlaku Dalam Bisnes 'Premium Beautiful' saya.

Sebelum nie mak saya Saliah Binti Abd Rahman, Umur 65 tahun selalu mengadu dekat saya, Disebabkan faktor umur dan kerja-kerja yang dilakukan (maklumla orang tua kita nie mane reti duduk diam, ade sahaja yang nak dibuatnya) dia selalu sakit di bahagian pinggang. Kesian juga bila mtengok mak dalam keadaan begitu selalu. Ada juga kadang-kadang mak berurut. Tapi sakitnya hilang cuma seketika. Pagi urut, petang atau malam sakit balik. Selain tukang urut yang datang kerumah, mak ada tukang urut full time iaitu cucu mak yang sulung, Najmie Haziq atau nama panggilan dalam keluarga Abg Haziq, bersekolah di tingkatan 5 tahun ini dan bakal menduduki peperiksaaan SPM, Abg Haziq memang pandai mengurut. Saya pun kalau bertandang ke rumah Kakak di setapak pasti takkan Miss punya mendapatkan khidmat Abg Haziq. Lagipun upahnya taklah semahal mana. Brapa-brapa pun Abg Haziq terima sahaja kalau dari kami. Kalau Wannya pula semestinya 'Gratis'.

 Gambar Emak tengah bersedia untuk diurut oleh Abg Haziq. (nampak tangan je). Tapi Aleesya dah awal-awal tolong urutkan Wannya. Yang depan Aleesya tue My Brother.

Tetapi sebenarnya berurut selalu sangat pun tak baik untuk badan, kata orang la. Jadinya setelah beberapa lama dalam Perniagaan 'Premium Beautiful' ni, dan setelah saya sendiri menggunakannya, sekadar berbaring di atas 'Waist Nipper' pada waktu tidur ataupun berbaring, maklumlah nak pakai tak muat even saiz 106. So yang boleh cuma baring berlapikkan 'Waist Nipper' dan Alhamdulillah sakit di bahagian belakang saya beransur hilang. Rasa badan yang lenguh dan bahagian belakang yang sakit waktu bangun tidur setiap hari kini kurang. Adakalanya hilang terus dan tak sakit.

Emak, Abah dan Abg Haziq telah datang ke rumah kami pada cuti Chinese New Year yang lepas untuk melihat cucu ke 9 mereka Dhia Sabrina. Since hari sabtu yang lepass tiada kelas di B32, kami pun tidak pergi ke setapak seperti biasa untuk meninggalkan Dhia Sabrina untuk dijaga Atuk & Wan semasa kami ke kelas. Melihat Emak saban hari diurut di rumah oleh Abg Haziq telah membuka minda saya, kenapa tidak memakaikan Emak dengan Set 'Premium Beautiful'.? Jadinya, tanpa berlengah saya naik ke bilik dan membawa turun 'Waist Nipper' untuk dipakaikan kepada Emak. Terperanjat jugak dia, tapi diturutkannya sahaja dengan dibantu Isteri Nurul Dahlya, 'Waist Nipper' saiz 90 berjaya dipakaikan. Alhamdulillah ngam-ngam muat dengan Emak.

So bermulalah 'ERA' Emak memakai 'Premium Beautiful'. Kesannya...? Emak cakap lepas pakai 'Waist Nipper' tu, sakit di bahagian pinggang dah berkurangan. cuma dalam tempoh 24jam sahaja Emak menggunakannya. Saya minta Emak bawak balik 'Waist Nipper' tue dan praktikkan pakai sekurang-kurangnya 8 jam sehari. Dan kita tunggu hasil nya. Insyaallah dalam masa terdekat nie nak cuba pakaikan 'Long Bra' pulak dekat Emak, supaya masalah sakit di bahagia bahu dan atas belakangnya hilang. "Kita Mencuba dan Berikhtiar, Insyaallah akan ALLAH buka jalannya" Amin.

No comments:

Post a Comment